Budapest private city tour with private car and driver - Privattaxi - Privat taxi - Privát Taxi

Miért Késik a Kisbusz egy Budapest - Svájc , vagy vissza úton?

- Csak tíz perc kerülő..., mondja az utas, és máris beletenyereltünk egy 20 órás utazásba kisbusszal Magyarország és Svájc közt, 12-13 óra helyett. Aki azt mondja, hogy még nem járt így, az nem is utazott igazán kisbusszal.

 Az Utasnak mindig igaza van!


De lássuk, mi is áll igazából a dolgok háta mögött? Ehhez viszont, előbb nem árt, ha tudjuk, milyen alapokon „működik” egy kisbusz járat, mondjuk Budapest és Svájc közt oda vissza. Tegyük fel, hogy elindultunk a keletiből reggel 07:00 kor egy 9 személyes kisbusszal 3, a Keletinél beszállt utassal.
Azért csak 3, mert a 4.-ik azt mondja:
- Minek mennyek a Keletiig, mikor úgyis Budaörs fele jöttök, na … akkor ott a Mekinél beszállok …
Lehet nemet mondani? Persze, hogy nem! És máris, ahelyett, hogy a Butapest és Hegyeshalom közt lévő ( 180 KM. ) távot, laza 1,5 óra alatt tegyük meg, csinálunk belőle egy 10-15 perccel hosszabbat, mert ha már megálltunk, jön a többi utas valamelyikétől a kérdés: - Egy Gyors cigi még belefér?
Hát erre sem illik nemet mondani… :)
Az 5.-ik utas Győr vasút állomáson száll be, ami,
- abszolút nem kerülő, teljesen útba esik… mondja szívből jövő meggyőződéssel
Ezt még soha nem sikerült fél óra elveszítése nélkül megúszni, bárhogy is próbálkoztam. Mert, ahelyett, hogy 130.-al tovább suhanna az ember az autópályán, Győr előtt 7-vagy 8 kilométerrel lemegyünk a pályáról, ahol már eleve nem tudunk úgy haladni, aztán jön a lakóövezet, zebra …stb Győr belváros és majd csak egyszer a vasútállomás. Többi utas, cigi, bármi… és ott a pont.

Miért Késik a Kisbusz egy Budapest - Svájc , vagy vissza úton?

Említettem, hogy Budapest és az osztrák határ durván 1,5 óra. Lenne …! Viszont már egy ideje autóba ülünk és amúgy is jön Magyarország utolsó forintot elfogadó helye, a határ előtti pihenő, ahol ugye az utasok szükségleteket végeznek ingyen, kávéznak forintért, és bevásárolnak a benzinkúton ugyancsak forintért, mert később már csak euro, vagy a vége fele, csak svájci-frankért tudnának.
Az Autópályán, a megengedett 130, helyett, ha még a közel 140.-et is jövünk, akárhogy, de lett belőle, minimum 09:30, a 08:30 helyett. Hopp 1 óra plusz a tervezetthez képest és akkor nincs sor az osztrák határon, de mostanában a migráns mizéria miatt mindig van. +15 perc kb. , … de most aztán nem állunk meg Németországig, mert a migránsok ott is intézkedtek és az is +20 perc általában. Ha szerencsénk van és mind az öt utasunk kibírta azt a durván 3 órát, amíg átértünk Ausztrián akkor már jön is a mocorgás, hogy pisilni kell. + minimum 20 perc, ha nem fél óra, mert cigi előtte utána,… stb.

Hol is tartunk? plusz 1:55 perc a tervezetthez képest, megsúgom és még nem volt dugó …
És már repesztünk is tovább, mert Németországban az autópályán szabad menni, korlát nélkül, persze ahol egyéb tábla nem tiltja. Próbáljuk lefaragni az öt per híján két órás hátrányunkat és kb. 16:30 re a Svájci határra érni. Onnan ha egyenesen megyünk durván és nem is lóhalálban 2 óra Basel ( Bázel ). Fl óra a Svájci határnál való megállás, tankolás 19:00 érkezés Bázel. Szép is lenne…. van is sokszor, hogy így is van. Ekkor ügyes és okos a sofőr, jár neki a dicséret.

De van hogy a 6.-ik utas, akiről eddig még nem esett szó egy plusz 1,5 órás kerülő, viszont törzs-utas, szimpatikus, aranyos, jó fej, mindig pontos, igazi minta. 
 A 7.-ik meg a következőt mondja:
- Csak 10 perc kerülő,  a 6.-ik- hoz képest, …mondja az utas, amit eleve ő is tud, hogy minimum 15 perc, ha nem a duplája. Mert 23,7 km mondjuk, viszont nem pályán, hanem lakott területen és országúton, 70.-es 50.-es és 30.as táblákkal. Oda és ugyanennyi vissza, ami ugye már testvérek közt is minimum 30 de inkább 40 perc, de ezt már nem szeretik valahogy hozzátenni.
És durr…! megint ott van plusz két óra!
De még mindig nem akkora a baj, ha az immáron 7 utas 1-2 helyre megy. Ha nem, na ott kezdődnek a bajok és több mint 4 órás hátránnyal a nyakunkba, jönnek a „csak 10 perc” kerülők kiszállásnál. Na ezt már mi sem szeretnénk megszorozni a hét utassal, aki, ha már ennyi nehézség árán beszállt, szegények ki is kell szállni, ki-ki a saját úti-céljánál.  Hát itt tud nagyon „elcsúszni” egy út, ha nincs észnél az ember, ráadásul, közben a hazafele beszálló visszautasokra is gondolni kell, mert Ők mit sem tudva az egészről, hívogatják a kisbuszt, hogy… na merre? … Ne adj isten még egy kis dugó, autópályán, baleset miatt várakozás közbe jön, arról már nem is szeretnék beszélni.
 

Ezt a cikket azon kisbusz utasok figyelmébe ajánlom, akik esetleg sérelmezték már egy-egy kisbusz késését, reklamáltak, commenteket írogattak... stb, mindazon által, hogy igazuk van több okból kifolyólag is. Egy, Ők az utasok, akiknek mindig igazuk van! Kettő, a tények makacs dolgok és a járat valóban késett. Három, a kisbusz utas-szervezőjének, tudni kell nemet is mondani olykor bármilyen kellemetlen is ez.

Ha véletlenül is, de magunkra ismernénk a cikkben, soha ne ismerjük be… :), még önmagunknak sem… :), hogy lehet benne valami … :) hiszen Mi vagyunk az Utasok :P

Hozzászólások

Marcell Sándorházy Kattra 2017-05-21 12:42:36
Tanulságos írás. Én mindig meg szoktam kérdezni hogy hányadik beszállt vagyok és hányan szállnak be utánam...

Blog

Privattaxi